glade medarbejdere trives bedre og er mere effektive

Komplimenter.dk har specialiseret sig i at arbejde med komplimenter. Vi kan:

  • give jer bevidsthed om, hvad komplimenter og anerkendelse kan gøre – for én selv, for andre og for en samlet organisation
  • lære jer at give og modtage komplimenter
  • inspirere jer til at anvende komplimenter og anerkendelse i det daglige arbejde

Er du på en arbejdsplads, hvor I trives ubegrænset? Hvor du og dine kolleger går glade på arbejde og møder dagens opgaver og udfordringer med smil? Hvor I får noget fra hånden, selvom I har travlt? Hvor du og dine kolleger bliver anerkendt for den indsats, I lægger for dagen? Og hvor du selv helt naturligt roser og anerkender dine kolleger, når der er anledning til det?

Tillykke! I så fald er du heldig. Og så ved du, at betydningen af ovenstående elementer på en arbejdsplads næppe kan underdrives.

Der skal så lidt til. Begge veje. Smil og et venligt ord smitter. Men det gør brok og surhed også. Hvor vil du helst arbejde?

Skeptikere vil sige, at det ikke nytter noget at gå rundt og være lalleglad. Men det er heller ikke det, vores projekt med komplimenter handler om. Der er naturligvis smil på overfladen, men dybest set handler det om:

  • bedre trivsel
  • større arbejdsglæde og deraf følgende højere effektivitet
  • mere velfungerende virksomhed
  • færre sygedage
  • bedre bundlinje
  • større medarbejdertilfredshed
  • glade kunder / bedre kundekontakt
  • bedre image
  • generel fremgang for business
  • lettere at tiltrække kvalificerede medarbejdere / attraktiv arbejdsplads

Det er ikke ’rocket science’. Men det kan være svært at implementere. Især, hvis ”vi plejer” har eksisteret i mange år – og ”why fix it if it ain’t broke”-tankegangen har det godt. Så kan det være temmelig svært at komme og sige: ”Nu skal vi gøre det anderledes.”

I vores arbejde med virksomheder, bruger vi komplimenter som døråbner. Som katalysator til positive forandringer. Som en håndgribelig måde at arbejde med positivitet på. Vi inspirerer jer til at anvende komplimenter som en del af en ankerkendende dialog, og I lærer at have fokus på at komplimentere hinandens arbejde og performance.

Når du er glad og positiv, er det lettere at udvise overskud. Lettere at få ting til at glide. Lettere at smile til dine kolleger – og dine kunder/medlemmer. Det skaber bedre og mere positive relationer og baner vej for usete muligheder. Og helt banalt bliver det sjovere at gå på arbejde.